4 Şubat 2016 Perşembe

Kağıttan Hayaller- Bir Haber Hatırası


Geçtiğimiz günlerde Milliyet Ankara eki için bir haber hazırlamak maksadıyla Öveçler 1288. Sokakta kağıt toplayıcılarla bir araya geldim. Milliyet’in aracından indiğimde karşımda harabe olmuş gecekondular gördüm. Biraz korktum açıkçası hiç tanımadığınız bir ortam… Gecekondu dedikse bu evlere gecekondu bile demek oldukça güç...

Neyse CHP Ankara İl Başkanı  Adnan Keskin kağıt toplayıcılarla konuşacaktı o gün. Zaten ben de sırf bu yüzden oradaydım. Önce bir ağabey takıldı gözüme ağabey kağıtları istifliyordu. Ağabeye selam verdim ve sordum “buraya CHP İl Başkanı gelecekmiş haberiniz var mı?” Ağabey öğle saatlerinde birilerinin gelip gittiğini ancak kendisinin konuyla ilgili bilgisinin olmadığını ileride yaşayan Gazianteplilerle görüşmemi önerdi. Bu öneriye uyarak ara sokağa yöneldim. Ara sokağa girmemle kağıt toplayıcıların ne kadar çetin bir vaziyette olduklarını gözlemlemem bir oldu. Ara sokakta dolaştım bir abla bana bir ev tarif etti. Evin karşı tarafında harabe bir gecekondu ve duvarında katı atık işçileri derneği gibi bir şeyler yazıyordu. Hem Türkçe hem de Kürtçe olarak.Bu iki evin arasına gerilen ipte Türk bayrağı dalgalanıyordu. Ancak bu ev hiçte derneğe benzemiyordu. O sebeple bu eve girmedim. Tekrar beklemeye başladım. Bir vatandaşa tam başkanın hangi eve geleceğini soracaktım ki adamın yanına bir kamyon ilişti. Kamyonda biri çocuk biri adam iki kişi vardı. Aralarında Kürtçe büyük ihtimalle Kurmançi konuşmaya başladılar. Sonra adamlara selam verip halimi arz ettim. Evi bana gösterdiler , kamyondan inen çocuk bana eşlik etti. Bayrak gerilen aranın sağındaki evmiş. Kapıyı çaldı kapıyı bir kız açtı. Buyur etti.Bu sıcak karşılama büyük ihtimalle Milliyet Muhabiri olman nedeniyleydi. İçeriye girince oldukça kalabalık kağıt işçilerini bir arada gördüm. Yerde bir amca oturuyordu. Hemen amcaya nasıl olduğunu sorarak eline sarıldım. Büyük insanların elleri öpülür , özellikle bu yaşına rağmen 70 yaşlarında ve hala çekçek kullanıyorsa...
Oldukça sıcak karşıladılar hemen sobanın kenarına oturttular. Başladılar dertlerini anlatmaya zaten zorlukla kazandıkları ekmeklerinin ellerinden alınmasını istemiyorlardı. Hepsi ayrı bir hikaye , hepsinin ayrı bir öyküsü vardı. İçimden şunu geçirdim insanlar fakirlerle bir araya gelebilmeli... İnsanlar toplumlarındaki farklı gruplarla bir arada olabilmeli... Yerde oturan Rüstem amca bana kendi yörelerine has mırra kahvesini ikram etti. Biraz acıdır dedi. İçtim üzerine de bir ablamız su verdi. Anlayacağınız gönülleri zengin bir toplulukla birlikteydim.
Daha sonra hatıra fotoğrafı çektim. Artık iyice muhabbet koyulaşmışken CHP heyeti eve giriş yaptılar yanlarında gazetecilerle... 


Olaya haber boyutuyla bakmak istersiniz diye haberi aşağı ekliyorum...

Okursunuz artık...

CHP Ankara İl Başkanı Adnan Keskin Kağıt Toplayıcılarıyla Bir Araya Geldi 

CHP İl Başkanı Adnan Keskin kağıt toplayıcılarıyla bir araya geldi.Kağıt toplayıcılarının dertlerini dinleyen Keskin , kağıt toplayıcılarının haklarını korumak için ellerinden gelen herşeyi yapacaklarını söyledi.
Ankara CHP İl Başkanı Adnan Keskin , "Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşı olarak bu ülkenin nimetlerinden faydalanmak elbette ki hakkımız ancak son dönemlerde maalesef Türkiye'de yapılan kanunlar ve uygulamalar üçkağıtçıları savunuyor" diyerek yeni düzenlemeyi eleştirdi. Keskin, Kağıt toplayıcıları namusuyla çoluk çocuğuna bir lokma ekmek götürmeye çalaşan bu insanların karşısında ciddi bir engel var.Kağıt toplama işi büyük sektör olmaya başladı. Artık bütün belediyelerde bu konuyla ilgili çeşitli ihaleler açılıyor ve bu ihaleleri kazanan büyük tüccarlar kağıt toplayıcılarını bir tekele toplayalım diyorlar. Biz insanları köle gibi çalıştıralım ama kazançları bize gelsin. Onlara da cüzi bir maaş verelim o maaşla da geçinsinler. Yakında bu işleri  Suriyeliler sahiplenecek. Türkiye'ye iki buçuk milyon Suriyeliyi kabul ederken AK Parti hükümeti düşünecekti bunları. Kendi vatandaşın açken sen başka ülkelerden gelenleri yedirerek hangi başarıyı elde edeceksin. Anlamak mümkün değil" diye konuştu.

Kağıt toplayıcılarından Rüstem Gezer "biz çöplerden yemek topluyoruz.Ben 1949luyum bu yaşımda çekçek kullanıyorum.Çöplüğün içinden yiyecek bir şeyler arıyorum.Bir lokma ekmeğimiz var onu da elimizden almasınlar sizden ricam bizim sıkıntılarımızı çözün" dedi. 
CHP Ankara İl Başkanı Adnan Keskin,kağıt toplayıcılarının haklarını sonuna kadar savunduklarının altını çizdi.Keskin "Ben samimiyetle söylüyorum Ankara'da böyle bir ortamın olduğunu görmemiştim. Sağolsun arkadaşlar burada bizimle irtibata geçtiler de farkına varabildik.Merak etmeyin sizlere elimizden gelen yardımı göstereceğiz. Ankara Çevre Müdüründen görüşme talep edeceğim ve kendileriyle görüşeceğim" dedi. 
Geri Dönüşüm İşçileri Derneği Başkanı Dinçer Mendillioğlu yeni düzenlemenin karaborsacılığın önünü açacağını belirtti. Mendillioğlu ,"Bakanlık kayıt dışı kağıt toplayıcılarıyla iş yapan firmalara 140 bin TL para cezası uygulayacağını söylemişti. Daha sonra bunu uygunsuzluk nedeniyle para cezası kesiyoruz diye kılıfına uydurdular. İnsanlar toplayabiliyor ama satamıyor. Bu uygulama karaborsanın önünü açacak insanlar çok çalışıp maalesef az kazanacaklar" dedi. Dinçer Mendillioğlu ," Bu işin bir de belediye boyutu var. Belediyelerde yapılan ihalelere giren firmalar kağıt toplayıcılığını alıyorlar. Kayıtdışı toplama yapan vatandaşlar topladıkları malları firmaya veriyor. Firma ise  bir kırtasiye makbuzu veriyor ve gönderiyor. Firmalarda kendi toplamış gibi devlete belgelendirerek bir de buradan para kazanıyorlar. Bakanlık firmaları denetliyorum adı altında kağıtçıları kendine köle eden bir sistemin önünü açıyor.Bu insanlar yarın ne yapacaklarını bilmiyorlar" diye konuştu.

Kağıt toplayıcılarıyla görüşen Ankara CHP İl Başkanı Adnan Keskin ," Biz bu arkadaşlarımızı iş imkanı sağlayarak onların yaşam kalitesini arttıracaklarını bilsek düzenlemeyi savunuruz.Zaten buradaki kazanç aile için çok büyük bir kazanç değil.Ailenin bütün fertleri birlikte çalıştıkları için büyük görünüyor. Yoksa tek başına para kazanılacak bir iş değil. Türkiye Cumhuriyeti Devleti dolandırıcıları görmüyor, şura da kendi ekmeği için çalışan bu insanları görüyor.Şehir eşkiyası dediğimiz belli bir grup var.Bunlar genellikle  hükümetle  ve kamu kurumlarıyla işbirliğiyle bu yasayı kabul etti. Biz CHP olarak bu konuya çok duyarlıyız. Bu konuyu meclise taşıdık.Biz sizlerle birlikte olacağımıza söz veriyoruz. Sorunun farkına varılması için her zaman çaba göstereceğiz.Büyük zorluklarla topladıklarınızı sakın ucuza verilmesine izin vermeyin.Bizde bu çıkan kanunda sizin için neler yapabileceğimize bakmamız gerekir.Burada yapılacak bir entegrasyon sistemini Kalkınma Ajansı'yla birlikte bu projeyi bir model haline getirelim. Biz de isteriz ki çocuklarımız kendilerine bir iş imkanı bulsunlar.Bu konuyla ilgili olarak Belediye Başkanımızla da irtibata geçelim" dedi.

Kağıt toplayıcılığının önemine değinen Geri Dönüşüm İşçileri İkinci Başkanı Mehmet Göçer,"Biz kağıt toplayıcıları olarak Türkiye ekonomisine katkıda bulunuyoruz.Biz gönüllü çevrecileriz , çevremizi temizliyoruz. Lisanslı firmaların ulaşamadığı yerlere biz ulaşıyoruz. Onlar nitelikli kağıtları alıyor bizler ise sokaklarda her türlü kağıdı topluyoruz.Lisanslı firmaların 1 ayda topladıklarını biz 1 günde topluyoruz" diye konuştu.Mehmet Göçer,"Biz bir firmaya gittik.Düzenli ve yasalara uygun olarak çalışmak için Çankaya'da bir firmaya gittik. Firma bizi alacağını söyledi ancak 8 ay oyaladı.Firma sokaktakini de istedi.Sadece bizi kandırmadı ekmek yediği kurumu da kandırdı.Firmadaki kişi bizi valiliğe sokak işçileri kağıdımı çalıyor diyerek bizi suçladı" dedi.
Kağıt toplayıcıları kendilerine yapılan haksızlığın çözülmesini istiyor.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder